08:03 24 Iunie 2018
În direct
  • EUR19.53
  • USD16.92
  • RUB0.27
  • RON4.18
  • UAH0.64
    Studio TV

    Obsesie națională dovedită. Cât de puternică a ajuns televiziunea la români

    © Sputnik / Grigoriy Sisoev
    Societate
    Sa primesc un link scurt
    4702

    Televiziunea, cel mai accesat canal media, a atins o forță de business atât de mare, încât atrage de 20 de ori mai mulți bani decât presa scrisă.

    BUCUREȘTI, 7 iun — Sputnik, Daniel George Nistor. Televiziunea absoarbe 66% din piața de publicitate, ceilalți jucători mulțumindu-se cu porții mai mici — 18% online, 7% outdoor, 6% radio, 3% presa scrisă.

    Piața de media din România a înregistrat o creștere de 13% în 2017, până la valoarea de 412 milioane euro, potrivit noului raport Media Fact Book, realizat de agenția Initiative, și citat de Paginademedia.ro.

    Piața de publicitate din România era, în urmă cu 10 ani, la 500 milioane de euro. Criza a "tăiat piața" până aproape la jumătate. Abia din 2013 aceasta a început, ușor, an de an, să urce.

    Pentru 2018, investițiile media sunt estimate la 455 milioane de euro.

    La fel ca în anii precedenți, evoluția pieței a fost susținută de o creștere accelerată a investițiilor în TV, canal care continuă să domine bugetele de publicitate, cu o cotă de 66%. Astfel, în 2017, TV-ul a înregistrat cea mai mare creștere de după 2009, de 14% comparativ cu 2016, până la valoarea de 273 milioane de euro.

    Online-ul a crescut în 2017 cu 14%, până la 73 milioane de euro, având o cotă de piață de 18%. Google și Facebook continuă să domine piața de digital, cu o cotă de 66% din acest segment, în contextul în care rata de penetrare a Internetului în România a crescut cu 3% în 2017.

    Cu o cotă de piață de 7%, outdoor-ul (publicitatea pe panouri stradale) a ajuns la 29 milioane de euro în 2017, cu o creștere de 5%, prima din ultimii ani.

    Cea mai mare creștere din 2017 a înregistrat-o radioul, de 15%, până la valoarea de 23 milioane de euro. Acest canal și-a menținut cota de piață de 6%.

    Dificultățile din perioada recesiunii au continuat să aibă un impact negativ asupra presei tipărite, care a scăzut în 2017 cu 5%, până la 13,4 milioane de euro, și o cotă de piață de 3%.

    Tematic

    Atrași de reclame, românii consumă tot mai multe medicamente
    Arafat: Opriți reclama la "noile aparate ale morții"!
    Americanii fac reclamă la rachete ”Patriot” în presa #REZIST – pe banii României
    (VIDEO) Lipsă de respect? Olga Buzova a apărut fără sutien într-o reclamă
    Tagurile:
    tv lider, piața de publicitate, investiții, absorbție, România
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei