00:49 14 Noiembrie 2018
În direct
  • EUR19.16
  • USD17.03
  • RUB0.25
  • RON4.11
  • UAH0.61
    Plecare amânată sau contramandată?

    Turiștii rămași fără vacanțe primeau de 40 de ori mai puțin decât plătiseră

    CC0 / Pixabay / StelaDi
    Societate
    Sa primesc un link scurt
    72 0 0

    Ministrul Turismului a dat un exemplu: agenția de turism făcea o pagubă de 2 milioane dolari, iar clienții trebuia să împartă o compensație de 50.000 de dolari.

    BUCUREȘTI, 9 iul — Sputnik, Daniel George Nistor. Au fost multe cazuri în care agențile de turism au intrat în insolvență, iar clienții au suferit prejudicii totale de milioane de lei, dar o directivă a Comisiei Europene prevede că aceste servicii trebuie garantate, pentru ca astfel de lucruri să nu mai poată fi posibile.

    "Referitor la garantarea pachetelor de servicii turistice, directiva Comisiei Europene spune că pachetele de servicii turistice trebuie garantate 100%", a afirmat ministrul Turismului, Bogdan Trif, într-un interviu acordat Agerpres

    "Văd că acum eu sunt atacat, pe diverse căi, că nu ar trebui garantat 100%, că este o măsură abuzivă, că ar trebui stabilit un anumit plafon. Nu ştiu, de 10%, 20%", a mai spus Trif.

    El a explicat ce s-ar putea întâmpla dacă s-ar aplica un prag mic.

    "Omul vine îţi dă banii ţie ca agenţie, îi foloseşti în alte scopuri, uiţi să le mai achiţi o parte din servicii, scoţi banii de pe firmă, sau dacă afacerile nu îţi merg prea bine intri în insolvenţă şi le spui oamenilor că nu le mai poţi da nici un ban. Sau că vă dau 20%-30% sau mai grav, apelezi la poliţa de asigurare actuală care este de 50.000 de dolari", a arătat ministrul.

    Acesta a dat și un exemplu concret.

    "Cel mai bine exemplificat este incidentul cu Omnia, de anul trecut, când ţeapa pe care a dat-o acea agenţie a fost de aproape 8 milioane de lei (circa 2 milioane de dolari — n.r.), iar oamenii au fost trimişi toţi la acea poliţă de 50.000 de dolari", a spus Bogdan Trif.

    "Oamenii au rămas şi fără bani şi fără excursii. Prin această directivă pe care o implementăm obligăm agenţiile de turism să garanteze 100% banii luaţi de la turişti. Cu alte cuvinte, ai luat banii omului, îi foloseşti cum este necesar, dar în caz că intri în insolvenţă, îi garantezi 100%", a completat ministrul Turismului.

    408 agentii de turism și turoperatori şi-au închis porţile în 2016 si 2017, iar cazul recent al firmei Terra Tourism e un prim semnal de alarmă în 2018, se arată într-o analiză recentă, publicată de firma de consultant financiară KeysFin.

    "Cele mai multe companii care si-au inchis porțile prezentau o vulnerabilitate financiară ridicată. În cele mai multe cazuri, planurile de business nu au ținut cont de realitățile pieței, de dinamica încasărilor și obligațiile de plată. Astfel că, supraestimându-și business-ul, mulți au intrat în blocaj financiar", au explicat analiștii companiei de consultanță.

    În luna iunie, în plin sezon estival, agenţia Terra Tourism şi-a anunţat printr-un email partenerii şi clienţii că va intra în insolvență, astfel că nu-şi mai poate onora obligaţiile faţă de aceştia, şi le-a recomandat să se adreseze asiguratorului City Insurance.

    Tematic

    Poate agenția de turism să-ți mărească prețul după semnarea contractului?
    Român din Petersburg: „Promovarea turismului românesc în Rusia este un demers diplomatic!"
    Activiștii bat alarma: Ucraina se transformă într-un „paradis al turismului sexual”
    Tagurile:
    garantare, țepe, pachete de servicii, Agenții de turism, România
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei