22:04 19 Iunie 2019
  • RUB0.28
  • RON4.32
  • UAH0.69
    Asteroidul

Spectaculos: dezintegrarea unui asteroid, surprinsă de Hubble – ploaie de comete: FOTO

© Photo: NASA, ESA, K. Meech and J. Kleyna (University of Hawaii), and O. Hainaut (European Southern Observatory)
    Societate
    Sa primesc un link scurt

Dezintegrarea asteroidului 6478 Gault a fost surprinsă de telescopul Hubble al NASA. Imaginile publicate de agenţia spaţială sunt spectaculoase.

BUCUREŞTI, 30 mart – Sputnik, Doina Crainic. Mai multe telescoape, printre care Hubble Space Telescope al agenţiei NASA, au detectat dezintegrarea treptată a asteroidului 6478 Gault.

În imaginile surprinse de Hubble se pot vedea două cozi formate în urma asteroidului, asemănătoare unei comete, precizează agenţia. Cea mai lungă dintre aceste două cozi se întinde pe o lungime de 800.000 de kilometri și are o lățime de aproximativ 4.800 de kilometri.

Potrivit agenției spațiale din SUA, corpul spaţial a fost „prins într-un proces de rotație atât de rapid încât respinge materialele [spaţiale]”. Aceste resturi de praf amintesc de cozile observate la comete. Fiecare coadă corespunde unei perioade în care Gault a pierdut o parte din materialul său. Aceasta este „dovada că Gault începe să se dezintegreze”, adaugă agenția.

6478 Gault este un asteroid de aproximativ patru până la nouă kilometri lungime, care a fost descoperit în 1988. Aceasta este prima dată când oamenii de știință obțin o dovadă a dezintegrării acestuia.

”Asteroidul Apocalipsei” își dezvăluie primele mistere