03:45 28 Ianuarie 2020
În direct
  • EUR19.49
  • USD17.68
  • RUB0.28
  • RON4.08
  • UAH0.72
    Societate
    Sa primesc un link scurt
    9840

    Reprezentanții Asociației Pro-Consumatori susțin că reducerile mult anunțate nu reprezintă, în fapt, decât o păcăleală și că Black Friday este, mai degrabă, o campanie de volum, nu una de reducere a prețurilor.

    BUCUREȘTI,7 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. Mult așteptatul Black Friday din data de 15 noiembrie 2019 nu este ceea ce pare. Cel puțin așa susțin reprezentanții Asociației Pro-Consumatori, în opinia cărora reducerile anunțate de comercianți, de 80-80 de procente din prețul de referință reprezintă, în fapt, doar… o mare păcăleală.

    ”Asta înseamnă că în cursul anului, consumatorii au fost furați prin practicarea unor prețuri foarte mari, mult mai mari decât prețurile practicate pentru aceleași produse în țările dezvoltate! Propaganda plătită de marii jucători de pe această piață anunță un Black Friday cu vânzări de peste 300 de milioane de euro și peste 10 milioane de produse vândute!”, precizează reprezentanții APC.

    Mai mult, sursa citată se întreabă de unde va veni calitatea mult trâmbițată de comercianți, în condițiile în care durata de viață a produselor s-a redus la jumătate față de cea existent la începutul anului 2000.

    Experții ne sfătuiesc să nu cumpărăm produse la care reducerile depășesc 30 de procente din prețul practicat în urmă cu 30 de zile, pentru că în cursul anului am fi fost furați de acei comercianți prin practicarea unor adaosuri comerciale de tip alimentație publică.

    Înainte de a face cumpărături online suntem îndemnați să aflăm cât mai multe lucruri despre comercianți, pentru că unii nu au sediul în România sau în altă țară a UE și că, după ce ne iau banii, nu mai vedem produsele.

    Și, cum frica păzește pepenii, reprezentanții APC ne învață să deschidem ochii bine înainte de a face cumpărături.

    ”Nu te lăsa amăgit de promisiunile comercianților ! Reclamele mincinoase sunt peste tot ! Învață să ai grijă de tine, nu te lăsa în grija Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor !”, precizează reprezentanții APC.

    Costel Stanciu, președintele APC, spune că organizația sa solicită marilor jucători de pe piața comerțului online să afișeze pe platforma proprie pentru fiecare produs comercializat, informații privind evoluția prețului de referință și al prețului practicat în ultimele 30 de zile. ”Suspiciunile cu privire la reducerile reale practicate de Black Friday se mențin atât timp cât nu va exista un instrument de verificare a veridicității acestora, care să permită vizualizarea istoricului de preț pentru fiecare produs din oferta comerciantului", a punctat conferențiar universitar doctor Costel Stanciu, președinte Asociația Pro Consumatori.

    Tematic

    Black Friday 2019: se apropie o nouă criză economică? Ce așteptări au românii
    Febră de Black Friday: cumpărături de un million de dolari pe minut
    Black Friday – deja val de sesizări de la clienții nemulțumiți
    Tagurile:
    Black Friday


    Știrile Zilei