01:12 15 Decembrie 2019
În direct
  • EUR19.28
  • USD17.32
  • RUB0.27
  • RON4.04
  • UAH0.74
    Black Friday Violence: Deadly Shootings, Fights Across the US (VIDEO)

    Black Friday 2019: Protecția Consumatorului, în alertă. Îndemn la vigilență

    © AP Photo / Gunnar Rathbun
    Societate
    Sa primesc un link scurt
    4410

    Cumpărătorii sunt sfătuiți de reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor să se informeze cât mai mult asupra produselor pe care vor să le achiziționeze, mai ales când sunt anunțate reduceri mari.

    BUCUREȘTI, 13 nov -  Sputnik, Georgiana Arsene. Cum putem să ne bucurăm de reducerile de prețuri și, în același timp, să nu ne fie afectate interesele economice?

    Răspunsul la această întrebare îl dă Paul Anghel, directorul general al Autorității pentru Protecția Consumatorilor, care spune că, în primul rând, trebuie să ne informăm asupra produselor pe care vrem să le cumpărăm, să fim extrem de vigilenți și să acordăm o atenție maximă tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri, cum este Black Friday.

    ”De asemenea, recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. În cazul în care aceştia consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomandăm să ne semnaleze orice abatere şi îi asigurăm că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul", susţine Paul Anghel, potrivit agerpres.ro.

    Sursa citată spune că vânzările cu preț redus, indiferent de natura lor – soldare, lichidare, vânzări promoționale – trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitare a prețurilor.

    Astfel, fiecare comerciant ce anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.

    ANPC recomandă consumatorilor, pentru cumpărăturile online, să verifice stocul existent, preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) şi dacă preţul include costul de livrare.

    În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Profesionistul trebuie să ramburseze toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării.

    Facem precizarea că rambursarea se face utilizând aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul și-a dat acordul pentru o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

    Anghel este de părere că toate cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în siguranţă dacă se întocmeşte o listă cu produsele pe care cumpărătorii doresc să le achiziţioneze şi cu preţurile actuale ale acestora.

    Tematic

    Focuri de armă într-un centru comercial din SUA în ajun de Black Friday
    Black Friday 2019: se apropie o nouă criză economică? Ce așteptări au românii
    Black Friday: acuzații de înșelăciune, chiar de la o organizație de experți!
    Black Friday-ul chinezesc - gigantul Alibaba, record de vânzări de Singles’ Day
    Tagurile:
    Asociația pentru Protecția Consumatorilor, Black Friday


    Știrile Zilei